האתר של עמותת עיל"ם עבר למשכן חדש
אתר זה הוא עותק ישן של אתר עיל"ם.
אם הגעתם לאתר זה, אנא סגרו את כל הטאבים בדפדפן ומחקו היסטוריית גלישה על מנת להגיע לאתר העדכני.
אם הבעיה נמשכת יש לשלוח מייל לכתובת: urishahaff@gmail.com


מדריך לעורך באתר עיל"ם

דף זה מיועד להנחות את מנהלי האתר כיצד להשתמש בפונקציות השונות שמציע העורך של WP בסרגל הימני. המפתח המוביל הוא הפעילות הרווחת באתר העמותה.

תוכן עניינים

ניהול דפי HTML

ניהול חברים

ניהול סיוע במחקר

ניהול המדרשה

ניהול חדשות

ניהול פעילויות

ניהול הרשאות

ניהול טבלאות מידע

ניהול קבוצות דיון

ניהול התנדבות

ניהול טפסים

ניהול רכישות
 

ניהול יצירת קשר והרשמה לרשימות תפוצה

ניהול תמונות, מסמכים וגלריות

 

ניהול חברים

הסבר על אופן ניהול חברי עיל"ם:

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
ניהול חברים ווישליסט
  • הרשמת חברים חדשים או עדכון חברים קיימים נעשית בעזרת טפסים באתר.
  • הנתונים שהחברים ממלאים מתעדכנים ב Wishlist Members >>> Members.
  • הנתונים מכאן מועתקים אוטומטית לטבלת "משתמשים"
 
  • לברר איזו טבלה היא המסטר ? "ווישליסט" או "משתמשים"  
  משתמשים
  • טבלה זו מעודכנת אוטומטית מהווישליסט.
  • פה קובעים את רמת ההרשאות הכללית של חברי העמותה. הרמות הן:
    • מנהל (כ-15 משתמשים: משה, דני, אורי, עירית, רותי ועוד)
    • עורך (כ-11 משתמשים: בעיקר מנהלי סניפים)
    • מנויים רגילים
 
  • איפה מוסיפים ידנית חבר חדש ? פה או בווישליסט ?
  • מה קורה אם מעדכנים פה ידנית ? הווישליסט מתעדכן ?
  • איך מפיקים דוחות מטבלה זו ?
  חברי עמותה ב"מי אנחנו"
  • לפי דרישות רשם העמותות יש לפרסם את שמות חברי העמותה עם פרטים מינימליים עליהם.
  • טבלה עם רשימת חברי העמותה ופרטים מינימלים עליהם מופיעה ב"מי אנחנו" >>> "חברי העמותה".
  •  טבלה זו מופקת מרשימת המשתמשים, מועלת ל Ninja Tables ומקושרת לדף באתר. 
  • הטבלה נגישה רק לחברי עמותה.
 
  • לברר איך מפיקים טבלה זו
  משלוח מיילים ועדכון הנספחים
  • לאחר הרשמת חבר חדש הוא יקבל מייל בעל תוכן מוגדר מראש ועם קבצים נספחים המציגים את העמותה.
  • תוכן המייל מוגדר דרך ????
  • את הצרופות למייל יש להעלות דרך "מדיה" ואז להגדיר ב ???
 
  • במדור "טפסי יצירת קשר" אין טפסים לעדכון פרטים של משתמש חדש / קיים. אז איפה הם מוגדרים ?

 
חזרה לראש העמוד


ניהול חדשות

הסבר על אופן עדכון חדשות עבור דף "מה חדש" באתר:

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
חדשות פוסטים
  • חדשות שמופיעות ב"מה חדש" מעדכנים דרך "פוסטים". 
  • יש לבחור "פוסטים" >>> "כל הפוסטים". מוצגת רשימת כל הפוסטים (חדשות) שהועלו לאתר.
  • ניתן  לשנות פוסט קיים או לבחור "פוסט חדש" להעלאת חדשה.
  • לכל חדשה יש כותרת (קצרה) ותוכן
  • החדשות תופענה לפי סדר כרונולוגי
  • יש לסמן מצד שמאל "חדשות"
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול פעילויות

הסבר על אופן ניהול אירועים המופיעים במדור "מה חדש" באתר. המדור נחלק בין פעילויות ואירועים של העמותה ואירועים חיצוניים:

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
פעילויות ואירועים עדכון אירוע קיים
  • להצגת פעילויות שכבר הוגדרו בחר "אירועים" >>> "אירועים".
  • האירועים מסודרים לפי תאריך האירוע.
  • ניתן לחפש אירוע בחלון החיפוש.
  • לחיצה על שם האירוע תפתח את האירוע וניתן לערוך אותו.
  יש גישה לאירועים גם מהסרגל העליון: בחר "ערוך אירועים"
  יצירת אירוע חדש
  • בחרו "אירועים" >>> "הוסף חדש".
  • לשם הנוחיות ניתן לשכפל אירוע קיים ולשנות פרמטרים (אופציית שכפול קיימת בשורה מתחת לשם האירוע)
  • יש להגדיר את שם האירוע.
  • יש להגדיר את טקסט האירוע
  • יש להגדיר את יום ושעת האירוע, מיקום האירוע (ניתן להגדיר אירוע וירטואלי) והגורם אחראי לאירוע (אחד או יותר).
  • יש לבחור אירוע כלל עמותה/סניף ספציפי או אירוע חיצוני.
  יש גישה לאירועים גם מהסרגל העליון: בחר "הוספת אירוע"
  הוספת תמונות
  • ניתן להוסיף תמונות לדף/אירוע (JPG, PNG)
  • לחיצה על הוספת מדיה. ניתן לבחור בין תמונה שכבר קיימת במאגר המדיה או ההעלאה של קובץ חדש.
  • יש לעדכן את הגודל בו יוצג הקובץ וכן את מיקומו בדף.
  • יש לקשר את התמונה לדף המדיה (כדי שבלחיצה על התמונה יוצגו פרטיה).
  ראו "מדיה"
  הוספת PDF
  • ניתן להציג בדפים/אירועים קבצי PDF.
  • בניגוד לתמונה, המוצגת כמות שהיא, קובץ PDF יוצר חלון משנה בו אפשר לגלול מספר עמודים.
  • אחרי העלאת הקובץ ב"PDF Poster" נוצרת שורת קוד אותה יש להניח בדף/אירוע.
  ראו "PDF Poster"
  הוספת גלריית תמונות
  • ניתן להוסיף לאירוע גלריית תמונות.
  • יש לבחור את Add Gallery.
  • יש לבחור מתוך הרשימה את הגלריה הרצוייה ואת אופן פרישתה.
  ראו "ניהול גלרייה"
  הרשמה רגילה
  • להרשמה פשוטה ללא תשלום.
  • יש ליצור טופס ב "צור קשר" ולשלב את קוד הטופס בדף.
  ראו "צור קשר" + "Contact Forms"
  הרשמת ווקומרס
  • להרשמה בה נדרש תשלום (גם אם חלק בחינם).
  • יש ליצור רכישהים "ברכישהים".
  • יש להכניס פונקציית רכישת רכישהים ולשלב את קודי הרכישהים (הקישור הזה נעשה על ידי קידוד)
  ראו "ווקומרס" + "מו צרים"
 + "קופונים"

 
חזרה לראש העמוד


ניהול תמונות, מסמכים וגלריות

הסבר על האופן בו ניתן לשמור ולנהל באתר קבצים מסוגים שונים לצורך הצגתם. 

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
הוספת תמונות מדיה
  • מדיה >>> ספריה מציג את כל הקבצים שכבר קיימים באתר
  • דרך "קובץ חדש" ניתן להעלות קבצים נוספים.
  • תמונות אלו תהיינה זמינות כעת לשימוש בדפים/אירועים/פוסטים וכו'.
  ראו בנוסף "גלריה"
הוספת PDF PDF Poster
  • מטרת מודול זה להציג קובץ PDF בדף. בניגוד לתמונה (JPG) המודול הזה מאפשר להציג בחלון במסך קובץ עם מספר דפים.
  • יש  לבחור PDF Poster >>> חדש ולבחור את הקובץ הרצוי.
  • לאחר השמירה מתחולל קוד אותו יש להעתיק לדף.
   
ניהול גלריות – יצירת גלריה NextGen Gallery
  • גלריה מיועדת ליצור אוסף תמונות הקשור לנושא מסויים (למשל אירוע, כנס וכו').
  • יש לבחור NextGen Gallery >>> Add Gallery.
  • מכניסים שם.
   
ניהול גלריות – הוספת תמונות לגלריה NextGen Gallery
  • בוחרים NextGen Gallery >>> Add Gallery
  • בוחרים את הגלריה הרצוייה
  • לוחצים Browse ובוחרים תמונות
   
ניהול גלריות – קישור גלריה לדף NextGen Gallery
  • ניתן לקשר את הגלריה לדף תוכן / אירוע.
  • בוחרים Add Gallery.
  • בוחרים גלריה וכן את אופן הפרישה של הגלריה.
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול דפי HTML

הסבר על אופן בניית כל סוגי הדפים המוצגים באתר, כולל דפי מידע, דפי טבלאות וכו' (לא כולל דפי אירועים המתחוללים באופן אוטומטי).

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
ניהול דפי HTML רגילים עמודים
  • הכנת דפים דרך דף "עמודים" שם יש לבחור "כל העמודים"
  • מתקבלת רשימת כל העמודים וניתן כעת לעדכן דף קיים או ליצור דף חדש.
  • ניתן להשתמש במנגנון החיפוש.
   
ניהול דפי HTML מיוחדים עמודים
  • רוב הדפים הם דפי טקסט אבל יש מספר דפים מובנים בהם תוכן הדף אינו טקסטואלי אלא מופיע כתיבות פזורות על פני הדף.
  • תיבות אלו מופיעות בתחתית עריכת הדף בצורת תיבות.
  • ניתן לערוך כל תיבה שכזו וכן לשלב בה תמונה מתוך ה"מדיה"
  • כמו במקרה של דף "בעלי תפקידים אחרים" ניתן לשלב תיבות עיצוב כמו למשל הפרדה בין קבוצות.
  דוגמאות לדפים מובנים: פעילויות ואירועים, מי אנחנו, ועד עיל"ם, בעלי תפקידים אחרים, צעדים ראשונים ועוד.
עיצוב והוספת אלמנטים עמודים
  • הסרגל העליון מאפשר לעצב את תוכן המידע המוצג (גודל אותיות, צבע הפונטים, הזחה ועוד).
  • כמו כן מאפשר הסרגל לשלב בדף אלמנטים כמו טבלה וקישורים. הקישור יכול להיות לדף בתוך האתר, לדף חיצוני או לקובץ ב"מדיה". כשמייצרים קישור כזה יש לבחור אם רוצים שהקישור יעביר לדף אחר או יפתח דף חדש.
  • ניתן להוסיף בדף אלמנטים כמו תמונה, קובץ PDF או גלריית תמונות (ראו פרקים רלוונטים)
   
הוספת טבלה עמודים
  • ישנם דפים המציגים טבלאות של נינג'ה טייבלס.
  • לכל טבלת נינג'ה טייבלס יש קוד אותו יש לשלב בדף.
  ראו "ניהול טבלאות מידע"
קביעת מבנה ההררכייה עמודים
  • מומלץ שלכל דף אותו מייצרים ייקבע מקומו היחסי בהררכיית הדפים באתר.
  • הררכייה זו מוצגת בראש כל דף באתר ומאפשר נווט נוח ל"אבות" של הדף.
  • יש לבחור בצידו השמאלי של הדף "מאפייני עמוד" >>> "הורה" ואז מתוך ה DD יש לבחור את דף האב. 
   
שילוב הדף בתפריטים עיצוב
  • יתכן שחלק מהעמודים שיצרנו צריכים להשתלב בתפריטים הקיימים באתר.
  • שילוב זה נעשה דרך "עיצוב" >>> "תפריטים".
  • מצד ימין של המסך מופיעים העמודים שטרם שולבו בתפריטים.
  • יש לסמן את העמוד וללחוץ על "הוספה לתפריט". העמוד מתווסף בסוף הרשימה וכעת ניתן לגרור אותו למיקום המתאים ואף להזיח אותו.
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול טבלאות מידע

הסבר על אופן היצירה והעדכון של טבלאות/מאגרי מידע. ההסבר כאן אינו מתייחס למאגר חברים מקורי ולרא"י. 

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
יצירה ועדכון טבלאות Ninja Tables
  • יש ללחוץ על Ninja Tables >>> "טבלאות" כדי לקבל את רשימת הטבלאות הקיימות.
  • ניתן להוסיף טבלה (Add Table) או לייבא קובץ CSV.
  • לחיצה על טבלה קיימת מאפשר כניסה לרשומות של הטבלה.
  • משמאל לכל רשומה בטבלה מופיעים מספר אייקונים המאפשרים:
    • הוספה של רשומה חדשה לאחר רשומה קיימת.
    • עריכה של רשומה קיימת.
    • שכפול רשומה.
    • מחיקת רשומה
   
ניהול שדות בטבלה Ninja Tables
  • בראש הטבלה מופיע חוצץ בשם "Table Configuration" המאפשר שליטה על מבנה הטבלה:
    • קביעת סדר השדות ע"י גרירת שדות
    • שינוי שם השדה
    • שינוי אופי השדה: טקסט חופשי, בחירה מתוך DD, שדה זמן וכו'.
    • אם רוצים שעדכון שדה יתאפשר רק דרך רשימה מוגדרת מראש (DD) יש לבחור את השדה וצד ימין לבחור "Custom Filters".
   
ייצוא טבלה Ninja Tables
  • האופציה אחרונה בסרגל שמעל כל טבלה הוא יצוא של נתוני הטבלה לקובץ CSV
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול טפסים

הסבר לגבי השימוש בטפסים במערכת. טפסים ישמשו לרוב למסירת מידע של משתמשים לצורך הרשמה לעניין מסויים (אירוע, פעילות, התנדבות וכו'). בנוגע לשימוש בטופס באירועים, ההעדפה תהיה להשתמש בווקומרס כך שרק במקרים חריגים יש להשתמש בטופס (למשל כשהאירוע פתוח לכל אך נדרשת הרשמה):  

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
ניהול טפסים צור קשר
  • יצירה ועדכון של טפסים דרך "צור קשר" >>> "טפסי יצירת קשר".
  • ניתן לעדכן טופס קיים (ע"י לחיצה על הטופס( או ליצור טופס חדש (בד"כ רצוי לשכפל טפסים כדי לנצל הגדרות מוכנות).
  • טופס מורכב מ-2 חלקים: שדות המילוי ותוכן המייל הנשלח בעקבות המילוי.
  קיימים טפסים קבועים במערכת וקיימים טפסים שמיועדים לאירוע ספציפי.
הגדרת מבנה הטופס צור קשר
  • הטופס מורכב מסדרה של שדות שמתחילים ב <label> ובשם השדה. לכל שדה יש אפיון: טקסט, תאריך וכו'.
  • יש לשים לב שברצף השדות מופיעה התייחסות ל honeypot. שילוב זה אמור לבלום בוטים מלהשתמש בטפסים. 
   
הגדרת המענה למילוי צור קשר
  • בסרגל שבראש הטופס יש לבחור "אימייל"  כדי להגדיר את מבנה המייל שיישלח לאחר סיום מילוי הטופס.
  • בראש הדף יש להגדיר את כותרת המייל ואת המכותבים.
  • בהמשך יש לרשום את השדות שיכללו במייל בהתאם ל<label> שהוגדרו בבניית הטופס.
   
רשימת הנרשמים בעזרת הטופס Contact Forms
  • כדי לקבל את רשימת הנרשמים בעזרת הטופס יש לבחור Contact Forms.
  • מופיעה רשימת כל הטפסים שנוצרו ומספר ממלאי הטופס.
  • ניתן להיכנס לכל טופס וטופס ולראות את הפרטים שמולאו בטופס.
  • ניתן לייצא את הרשימה ל CSV.
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול רכישות

הסבר על אופן ניהול רכישות כדי לאפשר תשלום עבור שירותים שמספקת העמותה. התשלומים מקושרים לרכישה ואת הרכישה ניתן לקשר לשירות מסויים. לדוגמה אם באירוע יש מחיר לחבר עמותה ומחיר לאורח אז יש צורך ב-2 רכישות שיקושרו לאירוע.

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
הגדרת רכישות  

ווקומרס

מ ו צ ר י ם

  • יש לבחור "מ ו צ ר י ם" >>> "כל המ ו צ ר י ם".
  • ניתן לבחור ולעדכן "רכישה" קיימת או ליצור "רכישה" חדשה. ההמלצה היא לא ליצור רכישה מאפס אלא לשכפל רכישה קיימת כדי לחסוך זמן וטעויות.
  • יש להגדיר את מחיר הרכישה בשדה "מחיר רגיל".
  • בסעיף "מתקדם" יש להגדיר את תוכן המייל שייקבל מי שביצע רכישה. במקרה של אירועים יוגדר פה הקישור לזום.
   
חיבור הרכישות לאירוע אירועים
  • קיימים מספר קידודים אותם יש לשלב באירוע:
    • sc name="radio-haver" עבור אירוע רגיל. נותן 3 אופציות תשלום (חבר, אורח ומשולב).
    • sc name="radio-midrasha" עבור קורסים של המדרשה.
    • sc name="virtual-product" עבור אירוע משולב של עיל"ם וארגון חיצוני.
  במהלך שילוב הקוד בדף האירועים יש לתחום את הטקסט ב []
מתן הנחה לנרשמים ווקומרס

קופונים

  • קופונים משמשים את הנרשמים לקבלת הנחה (מלאה או חלקית).
  • יש לבחור "ווקומרס" >>> "קופונים"
  • יש לתת שם רלוונטי לקופון ולהגדיר בשדה טקסט את מטרת הקופון.
  • יש להגדיר את סוג ההנחה (% או קבוע) ואת ערך ההנחה.
  • יש לתחום את הקופון בזמן (תפוגה) וברכישהים בהם ניתן להשתמש בקופון.
   
מצב הנרשמים ווקומרס

מ ו צ ר י ם

  • ניתן לראות את היקף הנרשמים לרכישה מסויימת ע"י כניסה לרכישה וגלילה עד לסקצייה בשם:  Customers who bought this product
  • הרשימה מציגה את הפרטים שסיפק הנרשם.
  • ניתן להפיק דו"ח נרשמים לקובץ CSV
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול התנדבות

הסבר על מנגנון רישום וניהול מתנדבי עיל"ם.

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
טופס התנדבות צור קשר
  • כניסה לרישום למאגר מתנדבי עיל"ם נעשה דרך הסרגל העליון או דרך "יצירת קשר והרשמה" >>> "התנדבות בעילם"
  • הטופס הנפתח הוא טופס רגיל שנוצר דרך "צןר קשר"
  ראו פרק "ניהול טפסים"
מאגר מתנדבים Contact Forms
  • המידע על הנרשמים נאגר בקובץ "טופס הרשמה להתנדבות" במדור Contact Forms.
  • ניתן להציג את רשימת הנרשמים להתנדבות או לייצא אותה בעזרת לחצן Export CSV
  ראו פרק "ניהול טפסים"

 
חזרה לראש העמוד


ניהול יצירת קשר והרשמה לרשימות תפוצה

הסבר על תהליך הרישום לצורך "יצירת קשר" או/ו "הרשמה לרשימת תפוצה" (בפועל זו הרשמה לקבלת הניוזלטר של העמותה ועדכונים נוספים.  

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
טופס יצירת קשר צור קשר
  • הרשמה ליצירת קשר נעשית דרך "יצירת קשר והרשמה" >>> "הרשמה לרשימת תפוצה"
  • הטופס שנפתח נוצר דרך מודול "יצירת קשר".
  ראו פרק "ניהול טפסים"
טופס הרשמה לרשימות תפוצה צור קשר
  • הרשמה ליצירת קשר נעשית דרך "יצירת קשר והרשמה" >>> "צרו קשר"
  • הטופס שנפתח נוצר דרך מודול "יצירת קשר".
  ראו פרק "ניהול טפסים"

הרישום הוא לקבלת ניוזלטר ועידכונים של העמותה

שליפת נתוני נרשמים Contact Forms
  • שליפת נתוני הנרשמים ל"הרשמה לרשימת תפוצה" ול"צרו קשר" נעשית דרך Contact Forms.
  • קובץ רשימת המבקשים ליצור קשר נקרא "צור קשר" בעוד שקובץ רשימת הנרשמים ל"הרשמה לרשימת תפוצה" נקראית "טופס הרשמה לניוזלטר החדש"
  ראו פרק "ניהול טפסים"

 
חזרה לראש העמוד

 


ניהול סיוע במחקר משפחתי

הסבר לגבי ניהול הפניות למחקר משפחתי

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
פנייה לקבלת סיוע צור קשר
  • כחלק מהשירותים שמציעה עיל"ם נכלל גם סיוע למחקר משפחתי ע"י צוות חוקרים.
  • הפניית בקשה לצוות זה נעשית דרך הסרגל העליון או דרך "שירותים גנאלוגים" >>> "סיוע במחקר המשפחתי"
  • נפתח טופס בשם "טופס בקשת סיוע במחקר המשפחתי" שנכלל בטפסים של "צור קשר"
  • בטופס יש לרשום את פרטי הפונה והנושאים לגביהם נדרש מחקר.
  ראו פרק "ניהול טפסים"
מענה ראשוני לפונה צור קשר
  • לאחר סיום מילוי הפרטים בטופס ושליחתו יקבל הפונה מייל חוזר ובו פרטים על פנייתו וכן נספחים הכוללים מידע על העמותה והצעות סיוע למחקר.
  ראו פרק "ניהול טפסים"
סיוע לפונה Contact Forms
  • הפניות נאגרות בטבלה בשם "טופס בקשת סיוע במחקר המשפחתי" במדור Contact Forms
  • ניתן לפתוח כל פנייה או לייצא לאקסל
  ראו פרק "ניהול טפסים"

חזרה לראש העמוד


ניהול הרשאות

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
ניהול הרשאות AAM      
         

 

נגישות