האתר של עמותת עיל"ם עבר למשכן חדש
אתר זה הוא עותק ישן של אתר עיל"ם.
אם הגעתם לאתר זה, אנא סגרו את כל הטאבים בדפדפן ומחקו היסטוריית גלישה על מנת להגיע לאתר העדכני.
אם הבעיה נמשכת יש לשלוח מייל לכתובת: urishahaff@gmail.com


מדריך לעורך באתר עיל"ם

דף זה מיועד להנחות את מנהלי האתר כיצד להשתמש בפונקציות השונות שמציע העורך של WP. המדריך מחולק לפי הפעילות הרווחת שמבוצעות באתר העמותה.

תוכן עניינים – השתמשו בטבלת הניווט להלן כדי  להגיע לפרק המתאר איך מנהלים את הפונקציות השונות באתר:

א' אנשי תוכן      
ג' גלויופדיה      
ד' דפי HTML      
ה' הרשאות התנדבות    
ח' חברים חדשות    
ט' טבלאות מידע טפסים    
י' יצירת קשר והרשמה לרשימות תפוצה      
מ' מדיה (תמונות, מסמכים וגלריות) המדרשה    
נ' נותני שירות      
ס' סיוע במחקר      
פ' פעילויות ואירועים      
ק' קבוצות דיון (דור לדור)      
ר' רכישות ומ ו צ ר י ם (ווקומרס)      
         


ניהול חברים
הסבר על אופן ניהול חברי עיל"ם:

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
ניהול חברים ווישליסט
  • הרשמת חברים חדשים או עדכון חברים קיימים נעשית באמצעות טפסי ההרשמה הקיימים באתר.
  • הנתונים שהחברים ממלאים מתעדכנים מאחורי הקלעים בטבלת הליבה של וורדפס – "משתמשים". יצויין כי טבלת המשתמשים ניתנת לעריכה וניהול גם באמצעות מערכת ווישליסט.  Wishlist Members >>> Members.
  • מערכת ווישליסט מוסיפה את היכולת לשלוט בהרשאות הצפייה בתכנים למשתמשים השונים שגולשים באתר כאורחים (כך למשל היא מאפשרת צפייה בכל נתוני רא"י)
   
  משתמשים
  • הוספה של חבר חדש נעשית באופן טבעי באמצעות רישומו העצמאי בטופס ההרשמה ולאחר מכן תשלום עבור החברות. עם זאת, ניתן להוסיף חבר באופן ידני מאחורי הקלעים. הוספת החבר נעשית באמצעות Wishlist Members >>> Members. לוחצים על הוספת חבר חדש, ממלאים את פרטיו הבסיסיים (שם, מייל, סוג המנוי / חברות). בנוסף ניתן לבחור ב- ADDITIONAL FIELDS ולמלא שם פרטים נוספים אודות המנוי (תעודת זהות, סניף, סלולרי וכיו"ב) 
  • יודגש כי ווישליסט שואבת את נתוני הבסיס מטבלת המשתמשים. עריכת שם משתמש, שם ומייל תופיע באופן זהה בווישליסט ובטבלת המשתמשים – ולא משנה מהיכן העריכה בוצעה. עם זאת, ווישלסיט מוסיפה מידע ופרטים שלא יופיעו בטבלת המשתמשים. לכן מומלץ תמיד לבצע עריכה באמצעות ווישליסט.
  • ניתן לייצא את רשימת החברים בכל עת באמצעות לחיצה על Wishlist Members >>> Members <<< Export
  • בראש טבלת המשתמשים בווישליסט קיים מנגנון החיפוש המאפשר חיפוש של שם משתמש מסויים, לחלופין ניתן לבחור ולאתר תחת לחצן ה- DROP DOWN USER את כל מי שכלול במנוי מסויים, ותחת הלחצן שמשמאלו את כל המשתמשים שמצויים בסטטוס מסויים (למשל – שהמנוי שלהם פקע).
  • בטבלת המשתמשים נוכל לערוך את הרשאות המשתמשים למנהלי האתר על ידי מתן הרשאת "אב" כללית כגון:
    • מנהל (כ-15 משתמשים: משה, דני, אורי, עירית, רותי ועוד)
    • עורך (כ-11 משתמשים: בעיקר מנהלי סניפים)
    • מנויים רגילים
  • יודגש כי ניהול פרטני של הרשאות נעשה באמצעות תוסף AAM ובו ניתן להקצות הרשאות ספיצפיות ברמת המשתמש (למשל כאשר רוצים לספק למשתמש גישה לעריכה של טבלת נינג'ה בלבד).
   
  חברי עמותה ב"מי אנחנו"
  • לפי דרישות רשם העמותות יש לפרסם את שמות חברי העמותה עם פרטים מינימליים עליהם.
  • טבלה עם רשימת חברי העמותה ופרטים מינימלים עליהם מופיעה ב"מי אנחנו" >>> "חברי העמותה".
  •  טבלה זו מופקת מייצוא החברים באמצעות לחיצה על Wishlist Members >>> Members >>> Export. לאחר מהרשימה מושמטים פריטים רגישים כגון טלפון ולאחר מכן היא מועלית ל- Ninja Tables – לטבלת החברים הקיימת (טבלה זו מופיעה אוטומטית בדף חברי העמותה). 
  • הטבלה נגישה רק לחברי עמותה.
   
  משלוח מיילים ועדכון הנספחים
  • לאחר הרשמת חבר חדש הוא יקבל מייל בעל תוכן מוגדר מראש ועם קבצים נספחים המציגים את העמותה.
  • תכני המיילים מוגדרים לכל סוג חברות (מנוי זוגי, חידוש מנוי, חבר חדש וכד').  Wishlist Members >>> Setup בחירת המנוי שרוצים לערוך את המיילים שיישלחו >>> בחירת לשונית EMAIL NOTIFICATION ובחירת הכפתור NEW MEMEBER REGISTRATION. למיילים הללו אין צרופות.
  • לקראת סיום שנת החברות מקבלים החברים מייל תזכורת לחידוש חברות. לתוכן של מייל זה ניתן להגיע דרך ווישליסט >>> Setup ואז לבחור קבוצה (1 מ-4 כל פעם) ואז Expiration Notification  ו Edit Notification. כעת ניתן לעדכן את הטקסט.
  • אנשים אשר ממלאים טפסים אינפורמטיביים באתר (לא טופס הרשמה, חידוש חברות או רכישה באתר) מקבלים במקרים שהוגדרו, מייל חוזר. תוכן המייל מוגדר דרך פאנל הניהול: תוסף צור קשר >>> טפסי יצירת קשר – בחירת הטופס המתאים. בעמוד שייפתח יש לבחור בלשונית "אימייל". במסך שיוצג ניתן לראות בראש העמוד את המייל שיישלח לנמענים מטעם העמותה לאחר מילוי הטופס ומתחת ניתן לראות (אם הוגדר) את המייל האוטומטי שיישלח לממלא הטופס.
  • את הצרופות למייל יש להעלות דרך "מדיה" ואז להגדיר בקבצים המצורפים המצויים בתחתית העמוד הנ"ל את כתובת הקבצים.
   
ווישליסט הפקת דו"חות כדי להפיק דו"חות מתוך רשימת החברים בווישליסט יש לבצע את הצעדים הבאים:

  • בחירה ב-Wishlist members מתוך התפריט הראשי מימין.
  • בחירה מתוך תת תפריט "Export".
  • בחירה של האוכלוסייה אותה רוצים לייצא (ניתן לבחור מספר קבוצות).
  • סימון Export full data.
  • לחיצה על Export Members

את הקובץ שנוצר אין לפתוח כמות שהוא (כי העברית משתבשת) אלא יש לשמור על הדיסק הפרטי ולהמשיך בהעלאתו כדלקמן:

  • יש לפתוח אקסל ריק.
  • ללחוץ מהסרגל העליון על "יבוא נתונים" >>> סוג קובץ=CSV.
  • יש לבחור את הקובץ ששמרנו מקומית.
  • הקובץ יפתח כעת באופן תקין.
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול חדשות

הסבר על אופן עדכון חדשות עבור דף "מה חדש" באתר:

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
חדשות פוסטים
  • חדשות שמופיעות ב"מה חדש" מעדכנים דרך "פוסטים". 
  • יש לבחור "פוסטים" >>> "כל הפוסטים". מוצגת רשימת כל הפוסטים (חדשות) שהועלו לאתר.
  • ניתן  לשנות פוסט קיים או לבחור "פוסט חדש" להעלאת חדשה.
  • לכל חדשה יש כותרת (קצרה) ותוכן
  • החדשות תופענה לפי סדר כרונולוגי
  • יש לסמן מצד שמאל "חדשות"
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול אירועים ופעילויות

הסבר על אופן ניהול אירועים המופיעים במדור "מה חדש" באתר. המדור נחלק בין פעילויות ואירועים של העמותה ואירועים חיצוניים.

בתחתית טבלת ההדרכה לעבודה בעורך החדש "האלמנטור".

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
פעילויות ואירועים – עדכון אירוע קיים אירועים
  • להצגת פעילויות שכבר הוגדרו בחר "אירועים" >>> "אירועים".
  • האירועים מסודרים לפי תאריך האירוע.
  • ניתן לחפש אירוע בחלון החיפוש.
  • לחיצה על שם האירוע תפתח את האירוע וניתן לערוך אותו.
  יש גישה לאירועים גם מהסרגל העליון: בחר "ערוך אירועים"
פעילויות ואירועים – יצירת אירוע חדש אירועים
  • בחרו "אירועים" >>> "הוסף חדש".
  • לשם הנוחיות ניתן לשכפל אירוע קיים ולשנות פרמטרים (אופציית שכפול קיימת בשורה מתחת לשם האירוע)
  • יש להגדיר את שם האירוע.
  • יש להגדיר את טקסט האירוע
  • יש להגדיר את יום ושעת האירוע, מיקום האירוע (ניתן להגדיר אירוע וירטואלי) והגורם אחראי לאירוע (אחד או יותר).
  • יש לבחור אירוע כלל עמותה/סניף ספציפי או אירוע חיצוני.
  יש גישה לאירועים גם מהסרגל העליון: בחר "הוספת אירוע"
פעילויות ואירועים – הוספת תמונות לאירוע אירועים + מדיה
  • ניתן להוסיף תמונות לדף/אירוע (JPG, PNG)
  • לחיצה על הוספת מדיה. ניתן לבחור בין תמונה שכבר קיימת במאגר המדיה או ההעלאה של קובץ חדש.
  • יש לעדכן את הגודל בו יוצג הקובץ וכן את מיקומו בדף.
  • יש לקשר את התמונה לדף המדיה (כדי שבלחיצה על התמונה יוצגו פרטיה).
  ראו "מדיה"
פעילויות ואירועים – הוספת PDF לאירוע אירועים + PDF Poster
  • ניתן להציג בדפים/אירועים קבצי PDF.
  • בניגוד לתמונה, המוצגת כמות שהיא, קובץ PDF יוצר חלון משנה בו אפשר לגלול מספר עמודים.
  • אחרי העלאת הקובץ ב"PDF Poster" נוצרת שורת קוד אותה יש להניח בדף/אירוע.
  ראו "PDF Poster"
פעילויות ואירועים – הוספת גלריה לאירוע אירועים + NextGen Gallery
  • ניתן להוסיף לאירוע גלריית תמונות.
  • יש לבחור את Add Gallery.
  • יש לבחור מתוך הרשימה את הגלריה הרצוייה ואת אופן פרישתה.
  ראו "ניהול גלרייה"
פעילויות ואירועים – הרשמה רגילה אירועים + צור קשר + Contact Forms
  • להרשמה פשוטה ללא תשלום.
  • יש ליצור טופס ב "צור קשר" ולשלב את קוד הטופס בדף.
  ראו "צור קשר" + "Contact Forms"
פעילויות ואירועים – הרשמת ווקומרס (תשלום) אירועים + ווקומרס + מ ו צ ר י ם
  • להרשמה בה נדרש תשלום (גם אם חלק בחינם).
  • יש ליצור מ ו צ ר י ם "במ ו צ ר י ם".
  • יש להכניס פונקציית רכישת מ ו צ ר י ם ולשלב את קודי המ ו צ ר י ם (הקישור הזה נעשה על ידי קידוד)
  ראו "ווקומרס" + "מו צרים"
 + "קופונים"
מצב נרשמים לאירועים ווקומרס או Contact Forms
  • אם ההרשמה דרך מ ו צ ר י ם אז יש לעבור לווקומרס לקבלת פרטים.
  • אם ההרשמה דרך טופס אז יש לעבור לטפסי הזמנה כדי לראות פרטים.
   
         
שימוש  באלמנטור לאירועים כללי
  • מודול יצירת האירועים לא מאפשר לעצב אירועים בעזרת אלמנטור.
  • לכן כדי להציג אירוע הערוך בעזרת אלמנטור יש לנקוט את הצעדים הבאים:
    • יצירת אירוע בעזרת עורך האירועים כמתואר לעיל. אירוע זה יכיל מידע בסיסי בלבד וכן מידע על תאריך ושעת האירוע, מקום האירוע והגוף המארגן.
    • במקביל יש ליצור עמוד HTML בעזרת עורך העמודים כמוסבר בפרק "עריכת עמודים".
    • עמוד זה יכלול גם קישור למ ו צ ר י ם. לחצן הרכישה יקושר למספר המ ו צ ר.
    • יש לתת לעמוד ולאירוע שם פשוט.
    • כעת יש לקשר את העמוד שנוצר בעזרת האלמנטור לדף האירוע: יש לבחור מהסרגל הימני "הגדרות" >>> Redirect 301 ובו יש להגדיר מצד שמאל את שם עמוד האלמנטור ומצד ימין את שם דף האירוע.
  ראו עריכת עמודים

 

ראו שימוש בווקומרס

 
חזרה לראש העמוד


מדיה – ניהול תמונות, מסמכים וגלריות

הסבר על האופן בו ניתן לשמור ולנהל באתר קבצים מסוגים שונים לצורך הצגתם. 

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
הוספת תמונות מדיה
  • מדיה >>> ספריה מציג את כל הקבצים שכבר קיימים באתר
  • דרך "קובץ חדש" ניתן להעלות קבצים נוספים.
  • תמונות אלו תהיינה זמינות כעת לשימוש בדפים/אירועים/פוסטים וכו'.
  ראו בנוסף "גלריה"
הוספת PDF PDF Poster
  • מטרת מודול זה להציג קובץ PDF בדף. בניגוד לתמונה (JPG) המודול הזה מאפשר להציג בחלון במסך קובץ עם מספר דפים.
  • יש  לבחור PDF Poster >>> חדש ולבחור את הקובץ הרצוי.
  • לאחר השמירה מתחולל קוד אותו יש להעתיק לדף.
   
ניהול גלריות – יצירת גלריה NextGen Gallery
  • גלריה מיועדת ליצור אוסף תמונות הקשור לנושא מסויים (למשל אירוע, כנס וכו').
  • יש לבחור NextGen Gallery >>> Add Gallery.
  • מכניסים שם.
   
ניהול גלריות – הוספת תמונות לגלריה NextGen Gallery
  • בוחרים NextGen Gallery >>> Add Gallery
  • בוחרים את הגלריה הרצוייה
  • לוחצים Browse ובוחרים תמונות
   
ניהול גלריות – קישור גלריה לדף NextGen Gallery
  • ניתן לקשר את הגלריה לדף תוכן / אירוע.
  • בוחרים Add Gallery.
  • בוחרים גלריה וכן את אופן הפרישה של הגלריה.
   
קבצים שאינם PDF או תמונות מנהל קבצי WP
  • מאגר "מדיה" מאפשר העלאת קבצים מסוג JPG ו PDF.
  • אם רוצים להעלות קבצים מסוג אחר (למשל DOC, XSLX וכו') יש לפנות ישירות ל"מנהל קבצי WP".
  • תוסף זה מאפשר גלישה בכל ספריות האתר.
  • אם למשל רוצים לעדכן קובץ WORD בו מאפשרים לנרשמים חדשים למלא פרטים ידניים.
  • קובץ זה נמצא בספריית SD וניתן לפתוח ספרייה זו.
  • העלאת קבצים דרך לחצן Upload Files
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול דפי HTML

הסבר על אופן בניית כל סוגי הדפים המוצגים באתר, כולל דפי מידע, דפי טבלאות וכו' (לא כולל דפי אירועים המתחוללים באופן אוטומטי).

בתחתית הטבלה יש הסבר על העורך החדש ה"אלמנטור"

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
ניהול דפי HTML רגילים עמודים
  • הכנת דפים דרך דף "עמודים" שם יש לבחור "כל העמודים"
  • מתקבלת רשימת כל העמודים וניתן כעת לעדכן דף קיים או ליצור דף חדש.
  • ניתן להשתמש במנגנון החיפוש.
   
ניהול דפי HTML מיוחדים עמודים
  • רוב הדפים הם דפי טקסט אבל יש מספר דפים מובנים בהם תוכן הדף אינו טקסטואלי אלא מופיע כתיבות פזורות על פני הדף.
  • תיבות אלו מופיעות בתחתית עריכת הדף בצורת תיבות.
  • ניתן לערוך כל תיבה שכזו וכן לשלב בה תמונה מתוך ה"מדיה"
  • כמו במקרה של דף "בעלי תפקידים אחרים" ניתן לשלב תיבות עיצוב כמו למשל הפרדה בין קבוצות.
  דוגמאות לדפים מובנים: פעילויות ואירועים, מי אנחנו, ועד עיל"ם, בעלי תפקידים אחרים, צעדים ראשונים ועוד.
עיצוב והוספת אלמנטים עמודים
  • הסרגל העליון מאפשר לעצב את תוכן המידע המוצג (גודל אותיות, צבע הפונטים, הזחה ועוד).
  • כמו כן מאפשר הסרגל לשלב בדף אלמנטים כמו טבלה וקישורים. הקישור יכול להיות לדף בתוך האתר, לדף חיצוני או לקובץ ב"מדיה". כשמייצרים קישור כזה יש לבחור אם רוצים שהקישור יעביר לדף אחר או יפתח דף חדש.
  • ניתן להוסיף בדף אלמנטים כמו תמונה, קובץ PDF או גלריית תמונות (ראו פרקים רלוונטים)
   
הוספת טבלה עמודים
  • ישנם דפים המציגים טבלאות של נינג'ה טייבלס.
  • לכל טבלת נינג'ה טייבלס יש קוד אותו יש לשלב בדף.
  ראו "ניהול טבלאות מידע"
קביעת מבנה ההררכייה עמודים
  • מומלץ שלכל דף אותו מייצרים ייקבע מקומו היחסי בהררכיית הדפים באתר.
  • הררכייה זו מוצגת בראש כל דף באתר ומאפשר נווט נוח ל"אבות" של הדף.
  • יש לבחור בצידו השמאלי של הדף "מאפייני עמוד" >>> "הורה" ואז מתוך ה DD יש לבחור את דף האב. 
   
שילוב הדף בתפריטים עיצוב
  • יתכן שחלק מהעמודים שיצרנו צריכים להשתלב בתפריטים הקיימים באתר.
  • שילוב זה נעשה דרך "עיצוב" >>> "תפריטים".
  • מצד ימין של המסך מופיעים העמודים שטרם שולבו בתפריטים.
  • יש לסמן את העמוד וללחוץ על "הוספה לתפריט". העמוד מתווסף בסוף הרשימה וכעת ניתן לגרור אותו למיקום המתאים ואף להזיח אותו.
   
         
האלמנטור כללי
  • האלמנטור הוא עורך עמודים חדש.
  • בכל עמוד באתר (חדש או קיים) מופיע לחצן "עריכה האמצעות אלמנטור"
  • לחיצה תעביר את העורך לדף העריכה של האלמנטור.
  • יש לשקול את חלופת ה"שכפול" של הדף שתביא דף בו קיימות כבר עריכות אותן ניתן למחזר. יש לעשות זאת בזמן יצירת הדף ולפני המעבר לאלמנטור.
   
האלמנטור מבנה הדף
  • דף העריכה מחולק ל-2 חלקים: עיקרי במרכז וסרגל כלים מימין.
  • תוספות ושינויים יש לעשות בסרגל מימין והם ישוקפו בדף המרכזי.
  • עדכון העמוד נעשה על ידי יצירת חלונות שונים והכנסת תוכן לתוכם.
  • הסרגל כולל אייקונים לשימושים שונים כמו חלונות תוכן, כותרות, תמונות, לחצני הפעלה ועוד.
   
האלמנטור עריכה
  • אם העמוד חדש יש לגרור את אחד האייקונים מימין לעמוד המרכזי כדי ליצור חלון.
  • האייקון הבסיסי למיקום החלונות נקרא "אזור פנימי" והוא פותח חלונות שלתוכם ניתן לגרור סוגים שונים של תכנים.
  • לפי סוג החלון אותו יש למלא התוכן נפתח מימין סרגל ספציפי לסוג החלון.
  • לדוגמה:
    • אם נבחר חלון טקסט יש להקליד מימין את המלל ולבחור את מאפייני המלל (פונטים, צבע, רקע וכו').
    • אם נבחר חלון תמונה יש להביא מאזור המדיה תמונה קיימת או לטעון חדשה
  • במהלך השינויים יש להקיש בתחתית הסרגל הימני על לחצן "פרסם" כדי לשמור את השינויים.
  • בתום העריכה יש לחזור אחורה לעמוד המקורי ולשמור גם שם.
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול טבלאות מידע

הסבר על אופן היצירה והעדכון של טבלאות/מאגרי מידע. ההסבר כאן אינו מתייחס למאגר חברים מקורי ולרא"י. 

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
יצירה ועדכון טבלאות Ninja Tables
  • יש ללחוץ על Ninja Tables >>> "טבלאות" כדי לקבל את רשימת הטבלאות הקיימות.
  • ניתן להוסיף טבלה (Add Table) או לייבא קובץ CSV.
  • לחיצה על טבלה קיימת מאפשר כניסה לרשומות של הטבלה.
  • משמאל לכל רשומה בטבלה מופיעים מספר אייקונים המאפשרים:
    • הוספה של רשומה חדשה לאחר רשומה קיימת.
    • עריכה של רשומה קיימת.
    • שכפול רשומה.
    • מחיקת רשומה
   
ניהול שדות בטבלה Ninja Tables
  • בראש הטבלה מופיע חוצץ בשם "Table Configuration" המאפשר שליטה על מבנה הטבלה:
    • קביעת סדר השדות ע"י גרירת שדות
    • שינוי שם השדה
    • שינוי אופי השדה: טקסט חופשי, בחירה מתוך DD, שדה זמן וכו'.
    • אם רוצים שעדכון שדה יתאפשר רק דרך רשימה מוגדרת מראש (DD) יש לבחור את השדה בסרגל בצד ימין ולבחור "Custom Filters".
   
ייצוא טבלה Ninja Tables
  • האופציה אחרונה בסרגל שמעל כל טבלה הוא יצוא של נתוני הטבלה לקובץ CSV
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול טפסים

הסבר לגבי השימוש בטפסים במערכת. טפסים ישמשו לרוב למסירת מידע של משתמשים לצורך הרשמה לעניין מסויים (אירוע, פעילות, התנדבות וכו'). בנוגע לשימוש בטופס באירועים, ההעדפה תהיה להשתמש בווקומרס כך שרק במקרים חריגים יש להשתמש בטופס (למשל כשהאירוע פתוח לכל אך נדרשת הרשמה):  

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
ניהול טפסים צור קשר
  • יצירה ועדכון של טפסים דרך "צור קשר" >>> "טפסי יצירת קשר".
  • ניתן לעדכן טופס קיים (ע"י לחיצה על הטופס( או ליצור טופס חדש (בד"כ רצוי לשכפל טפסים כדי לנצל הגדרות מוכנות).
  • טופס מורכב מ-2 חלקים: שדות המילוי ותוכן המייל הנשלח בעקבות המילוי.
  קיימים טפסים קבועים במערכת וקיימים טפסים שמיועדים לאירוע ספציפי.
הגדרת מבנה הטופס צור קשר
  • הטופס מורכב מסדרה של שדות שמתחילים ב <label> ובשם השדה. לכל שדה יש אפיון: טקסט, תאריך וכו'.
  • יש לשים לב שברצף השדות מופיעה התייחסות ל honeypot. שילוב זה אמור לבלום בוטים מלהשתמש בטפסים. 
   
הגדרת המענה למילוי צור קשר
  • בסרגל שבראש הטופס יש לבחור "אימייל"  כדי להגדיר את מבנה המייל שיישלח לאחר סיום מילוי הטופס.
  • בראש הדף יש להגדיר את כותרת המייל ואת המכותבים.
  • בהמשך יש לרשום את השדות שיכללו במייל בהתאם ל<label> שהוגדרו בבניית הטופס.
   
רשימת הנרשמים בעזרת הטופס Contact Forms
  • כדי לקבל את רשימת הנרשמים בעזרת הטופס יש לבחור Contact Forms.
  • מופיעה רשימת כל הטפסים שנוצרו ומספר ממלאי הטופס.
  • ניתן להיכנס לכל טופס וטופס ולראות את הפרטים שמולאו בטופס.
  • ניתן לייצא את הרשימה ל CSV.
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול רכישות ומ ו צ ר י ם

הסבר על אופן ניהול רכישות כדי לאפשר תשלום עבור שירותים שמספקת העמותה. התשלומים מקושרים לרכישה ואת הרכישה ניתן לקשר לשירות מסויים. לדוגמה אם באירוע יש מחיר לחבר עמותה ומחיר לאורח אז יש צורך ב-2 רכישות שיקושרו לאירוע.

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
הגדרת רכישות

ומ ו צ ר י ם

 

ווקומרס

מ ו צ ר י ם

  • יש לבחור "מ ו צ ר י ם" >>> "כל המ ו צ ר י ם".
  • ניתן לבחור ולעדכן "רכישה (מ ו צ ר)" קיימת או ליצור "רכישה (מ ו צ ר)" חדשה. ההמלצה היא לא ליצור רכישה מאפס אלא לשכפל רכישה קיימת כדי לחסוך זמן וטעויות.
  • יש להגדיר את מחיר הרכישה בשדה "מחיר רגיל".
  • בסעיף "מתקדם" יש להגדיר את תוכן המייל שייקבל מי שביצע רכישה. במקרה של אירועים יוגדר פה הקישור לזום.
  • בטבלת "קטגוריות מ ו צ ר י ם" משמאל יש לבחור כדלקמן:
    • אם חבר עמותה והשתתפות בחינם: "חברי עיל"ם"
    • אורח: "פעילויות"
    • בנוסף אם נוצרה קטגוריה מיוחדת לאירוע (ראו להלן) אז יש לבחור גם אותה.
  • כדי להגביל את זמן השימוש במ ו צ ר יש לבחור בצד שמאלי התחתון את שדה Future Action ולהכניס תאריך ושעת פגות התוקף של המ ו צ ר. אין להכניס לשני מ ו צ ר י ם תאריך ושעה זהים.
  • כדי לשלוט בסדר הצגת המ ו צ ר י ם באתר יש לשנות את תאריכי יצירת המ ו צ ר דרך "עריכה מהירה" כך שמ ו צ ר בעל תאריך מאוחר יותר יוצג עליון יותר (אחרי השמירה יש לנקות קאש).
  לכל רכישה יש ליצור זוג מו_צרים:

  • לחברי העמותה
  • לאורחים

יהיו מקרים בהם יהיה צורך במו_צר שלישי עבור גוף חיצוני השותף לאירוע (עמותה, מוסד וכו')

הגדרת קטגוריה ווקומרס

קטגוריות

  • קטגוריות משמשות לאגד מספר מ ו צ ר י ם לחבילה אחת. דבר זה נדרש במקרים בהם יש לאירוע/סדרה מספר רב של מ ו צ ר י ם.
  • יש לבחור "מ ו צ ר י ם" >>> "קטגוריות"
  • יש להכניס שם הקטגוריה ובשדה "מזהה כתובת" יש להכניס שוב את שם הקטגוריה אך ללא מרווחים.
  • יש ללחוץ על "הוסף קטגוריה חדשה".
  • כעת הקטגוריה שיצרנו תופיע בזמן יצירת מ ו צ ר י ם וכן תשמש להפקת דוחות על מ ו צ ר י ם מרובים. 
   
חיבור הרכישות והמ ו צ ר י ם לאירוע אירועים
  • קיימים מספר קידודים אותם יש לשלב באירוע:
    • sc name="radio-haver" עבור אירוע רגיל. נותן 3 אופציות תשלום (חבר, אורח ומשולב).
    • sc name="radio-midrasha" עבור קורסים של המדרשה.
    • sc name="virtual-product" עבור אירוע משולב של עיל"ם וארגון חיצוני (למשל ארגון יוצאי מרכז אירופה, עמותת מורשת חיפה וכו').
  במהלך שילוב הקוד בדף האירועים יש לתחום את הטקסט ב []
מתן הנחה לנרשמים ווקומרס

קופונים

  • קופונים משמשים את הנרשמים לקבלת הנחה (מלאה או חלקית).
  • יש לבחור "ווקומרס" >>> "קופונים"
  • יש לתת שם רלוונטי לקופון ולהגדיר בשדה טקסט את מטרת הקופון.
  • יש להגדיר את סוג ההנחה (% או קבוע) ואת ערך ההנחה.
  • יש לתחום את הקופון בזמן (תפוגה) ובמ ו צ ר י ם בהם ניתן להשתמש בקופון.
   
מצב הנרשמים

למ ו צ ר בודד

ווקומרס

מ ו צ ר י ם

  • ניתן לראות את היקף הנרשמים לרכישה (מ ו צ ר) מסויימת ע"י כניסה לרכישה (מ ו צ ר) וגלילה עד לסקצייה בשם:  Customers who bought this product
  • הרשימה בסקצייה זו מציגה את הפרטים שסיפק הנרשם.
  • ניתן להפיק דו"ח נרשמים לקובץ CSV
  • חלופית ניתן להפיק דו"ח נרשמים דרך "נתונים אנליטיים" >>> "קטגוריות". לבחור קטגוריה ואז לבחור את המ ו צ ר הרצוי באופן שיציג את הנרשמים אליו. אופציה זו מאפשרת לראות גם נרשמים שלא השלימו את הרכישה.
   
מצב נרשמים למספר מ ו צ ר י ם

דרך א'

ווקומרס

נתונים אנליטיים

  • בחרו "נתונים אנליטיים" >>> "הזמנות".
  • בחרו טווח תאריכים שתחילתו בתחילת רכישת המ ו צ ר י ם.
  • בחרו "הצג" >>> "מסננים מתקדמים" >>> "הוסף מסנן" >>> "מ ו צ ר י ם".
  • יש להקליד מילת מפתח שמשותפת לקבוצת המ ו צ ר י ם ולבחור את המ ו צ ר הראשון ברשימה שמתקבלת.
  • יש לחזור על הפעולה עבור כל המ ו צ ר י ם שבקבוצה.
  • לאחר בחירת כל המ ו צ ר י ם יש ללחוץ על "סנן". מתקבלת רשימת הנרשמים למ ו צ ר י ם שנבחרו.
  • ניתן להוריד את הרשימה לאקסל דרך לחצן "הורדה" 
  שימו לב שהקישור השתנה והוא מכיל כעת את קודי המ ו צ ר י ם. יש לשמור את הקישור ולהשתמש בו בכל פעם שרוצים רשימה מעודכנת.
מצב נרשמים למספר מ ו צ ר י ם

דרך ב'

ווקומרס

Export Orders

  • בחרו "ווקומרס" >>> "Export Orders".
  • בחלון "Filter על ידי סוג הרכישה/המנויs" / תת חלון "סוג הרכישה/המנויs" יש להכניס את שמות המ ו צ ר י ם הרצויים (אחד אחרי השני).
  • ניתן לשמור פילטר זה ע"י לחיצה על "Save Setting" בתחתית הדף.
  • ניתן ללחוץ על "Export" כדי לייצא לאקסל את רשימת הנרשמים.
  • בלחיצה על "Set-Up Fields for Export" ניתן לשלוט הן בשדות שיכללו ביצוא והן בשמות של הכותרות בסרגל. השדות שלא נבחרו נשמרים בצד שמאל של הדף וניתן להחזיר אותם לרשימת הנבחרים.
   
מצב נרשמים למספר מ ו צ ר י ם

דרך ג'

ווקומרס

Export Orders

  • בחרו "ווקומרס" >>> "Export Orders".
  • בחלון "Filter על ידי סוג הרכישה/המנויs" / תת חלון "Categories" יש להכניס את שם הקטגוריה שמאגדת מ ו צ ר י ם מקבוצה מסויימת.
  • ניתן לשמור פילטר זה ע"י לחיצה על "Save Setting" בתחתית הדף.
  • ניתן ללחוץ על "Export" כדי לייצא לאקסל את רשימת הנרשמים.
  • בלחיצה על "Set-Up Fields for Export" ניתן לשלוט הן בשדות שיכללו ביצוא והן בשמות של הכותרות בסרגל. השדות שלא נבחרו נשמרים בצד שמאל של הדף וניתן להחזיר אותם לרשימת הנבחרים.
   

 
חזרה לראש העמוד


ניהול התנדבות

הסבר על מנגנון רישום וניהול מתנדבי עיל"ם.

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
טופס התנדבות צור קשר
  • כניסה לרישום למאגר מתנדבי עיל"ם נעשה דרך הסרגל העליון או דרך "יצירת קשר והרשמה" >>> "התנדבות בעילם"
  • הטופס הנפתח הוא טופס רגיל שנוצר דרך "צןר קשר"
  ראו פרק "ניהול טפסים"
מאגר מתנדבים Contact Forms
  • המידע על הנרשמים נאגר בקובץ "טופס הרשמה להתנדבות" במדור Contact Forms.
  • ניתן להציג את רשימת הנרשמים להתנדבות או לייצא אותה בעזרת לחצן Export CSV
  ראו פרק "ניהול טפסים"

 
חזרה לראש העמוד


ניהול יצירת קשר והרשמה לרשימות תפוצה

הסבר על תהליך הרישום לצורך "יצירת קשר" או/ו "הרשמה לרשימת תפוצה" (בפועל זו הרשמה לקבלת הניוזלטר של העמותה ועדכונים נוספים.  

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
טופס יצירת קשר צור קשר
  • הרשמה ליצירת קשר נעשית דרך "יצירת קשר והרשמה" >>> "הרשמה לרשימת תפוצה"
  • הטופס שנפתח נוצר דרך מודול "יצירת קשר".
  ראו פרק "ניהול טפסים"
טופס הרשמה לרשימות תפוצה צור קשר
  • הרשמה ליצירת קשר נעשית דרך "יצירת קשר והרשמה" >>> "צרו קשר"
  • הטופס שנפתח נוצר דרך מודול "יצירת קשר".
  ראו פרק "ניהול טפסים"

הרישום הוא לקבלת ניוזלטר ועידכונים של העמותה

שליפת נתוני נרשמים Contact Forms
  • שליפת נתוני הנרשמים ל"הרשמה לרשימת תפוצה" ול"צרו קשר" נעשית דרך Contact Forms.
  • קובץ רשימת המבקשים ליצור קשר נקרא "צור קשר" בעוד שקובץ רשימת הנרשמים ל"הרשמה לרשימת תפוצה" נקראית "טופס הרשמה לניוזלטר החדש"
  ראו פרק "ניהול טפסים"

 
חזרה לראש העמוד

 


ניהול סיוע במחקר משפחתי

הסבר לגבי ניהול הפניות למחקר משפחתי

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
פנייה לקבלת סיוע צור קשר
  • כחלק מהשירותים שמציעה עיל"ם נכלל גם סיוע למחקר משפחתי ע"י צוות חוקרים.
  • הפניית בקשה לצוות זה נעשית דרך הסרגל העליון או דרך "שירותים גנאלוגים" >>> "סיוע במחקר המשפחתי"
  • נפתח טופס בשם "טופס בקשת סיוע במחקר המשפחתי" שנכלל בטפסים של "צור קשר"
  • בטופס יש לרשום את פרטי הפונה והנושאים לגביהם נדרש מחקר.
  ראו פרק "ניהול טפסים"
מענה ראשוני לפונה צור קשר
  • לאחר סיום מילוי הפרטים בטופס ושליחתו יקבל הפונה מייל חוזר ובו פרטים על פנייתו וכן נספחים הכוללים מידע על העמותה והצעות סיוע למחקר.
  • עותק של הפנייה יישלח להנהלת קבוצת הסיוע במחקר
  ראו פרק "ניהול טפסים"
סיוע לפונה Contact Forms
  • הפניות נאגרות בטבלה בשם "טופס בקשת סיוע במחקר המשפחתי" במדור Contact Forms
  • ניתן לפתוח כל פנייה או לייצא לאקסל
  ראו פרק "ניהול טפסים"

חזרה לראש העמוד


ניהול המדרשה

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
דף המדרשה אירועים
  • דף המדרשה הינו דף אירוע רגיל בו יש לרשום את פרטי הקורסים של המסלול.
  • אין ליצור פגישות מחזוריות אלא יש צורך לעדכן כל שבוע את יום האירוע הבא.
  ראו "אירועים ופעילויות"
רכישות מו צרים
  • יש לייצר מו צרים בהתאם למסלולים השונים
  • את המו צרים יש לשלב בדף האירוע בעזרת קוד מיוחד:
  • sc name="radio-midrasha" (יש להקיף את השם ב [])
  ראו "ניהול רכישות"
ניהול נרשמים ווקומרס

מ ו צ ר י ם

  • ניתן לראות את היקף הנרשמים לרכישה מסויימת ע"י כניסה לרכישה וגלילה עד לסקצייה בשם:  Customers who bought this product
  • הרשימה מציגה את הפרטים שסיפק הנרשם.
  • ניתן להפיק דו"ח נרשמים לקובץ CSV
  ראו "ניהול רכישות"
ניהול ההרצאות פלטפורמת מודול      

חזרה לראש העמוד


ניהול אנשי תוכן

הסבר על אופן ניהול אנשי תוכן:

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
כניסה לטבלת אנשי תוכן Ninja Tables
  • יש ללחוץ על Ninja Tables >>> "טבלאות" כדי לקבל את רשימת הטבלאות הקיימות.
  • יש לבחור את טבלת "מאגר אנשי תוכן".
  • כעת מוצגות הרשומות הקייימות בטבלה.
  • משמאל לכל רשומה בטבלה מופיעים מספר אייקונים המאפשרים:
    • הוספה של רשומה חדשה לאחר רשומה קיימת (סימן +).
    • עריכה של רשומה קיימת (סימון של עפרון).
    • שכפול רשומה (סימן דף כפול).
    • מחיקת רשומה (סימן פח)
   
עדכון רשומה Ninja Tables
  • לאחר לחיצה על "עריכה" נפתח דף עם פרטי איש התוכן.
  • ניתן לעדכן את השדות כעת.
  • בסיום העדכון יש ללחוץ על Update בתחתית החלון.
  • שימו לב שבחלק משמות השדות מופיעה כוכבית (*). כוכבית זו מאפשרת להבדיל בין מידע בסיסי על אנשי התוכן למידע מורחב (כמוסבר להלן)
   
הצגת המידע באתר  
  • טבלת אנשי התוכן מופיע תחת פרק "שערי מידע" >>> "מאגר אנשי תוכן".
  • הטבלה המוצגת מכילה את המידע הבסיסי בלבד על אנשי התוכן.
  • בתחתית דף זה קיים קישור להצגת דף מידע מורחב על אנשי התוכן.
  • דף זה מיועד רק לבעלי הרשאה מתאימה (מנהלי סניפים ומנהלי העמותה) והוא מיועד לחסוך לבעלי התפקידים את הצורך לגשת לעורך של האתר (Ninja Tables).
   
שינויים במבנה הטבלה Ninja Tables
  • מיועד לשינויים במבנה הטבלה עצמה.
  • כדי לשנות את סדר העמודות יש ללחוץ "Table Configuration" בסרגל העליון. 
  • ניתן כעת לגרור את השדות למעלה ולמטה ע"מ לקבוע את סדר העמודות החדש.
  • בכל שדה יש סימן עפרון המאפשר לאפיין את השדה (למשל לקבוע האם השדה טקסטואלי, תאריך, DD וכו').
  • יש בסרגל הימני לחצן "Custom Filters"  שמאפשר להגדיר ערכים עבור שדות מסוג DD
  סעיף זה מתייחס לפעולות מנהלי האתר בלבד !!

 

ראו "ניהול טבלאות מידע"

חזרה לראש העמוד

 


ניהול גלויופדיה

הסבר על אופן ניהול מנגנון גלויופדיה:

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
הפניית בקשה להוספת גלויה למאגר אתר
  • משתמש הרוצה להוסיף גלויה למאגר גלויופדיה פונה ל
    שערי מידע" >>> "גלויופדיה".
  • הדף מציג הסבר על המיזם וכן מציג טבלה של כל הגלויות שכבר הועלו לאתר.
  • קיים בדף קישור קישור לטופס מילוי הפרטים של הגלויה.
  • פרטי הבקשה, כפי שמולאו בטופס, נשלחים למרכז תוכן בהנהלת העמותה שבודק את המידע שהוגש ומכניס את המידע למאגר.
   
טופס הוספת גלויה צור קשר
  • במדור "צור קשר" קיימת טבלה בשם "טופס בקשה לצירוף גלויה לגלויופדיה". 
  • טבלה זו מקושרת לדף בקשה להוספת גלויות באתר.
  ראו פרק "ניהול טפסים"
קריאת הבקשות להוספת גלויות Contact Forms
  • את הפרטים של כל הבקשות שהוגשו ניתן לראות במדור "Contact Forms" בטבלת "טופס בקשה לצירוף גלויה לגלויופדיה".
  ראו פרק "ניהול טפסים"
עדכון פרטי הגלויות Ninja Tables
  • לאחר הבדיקה יעלה הממונה לכך את פרטי הגלויה לטבלת "גלויופדיה" ב-Ninja Tables.
  • טבלה זו מקושרת לדף באתר.
  ראו "ניהול טבלאות מידע"

חזרה לראש העמוד


ניהול הרשאות

תהליך ראשי פונקציית WP אופן העריכה בעלי הרשאות הערות
ניהול הרשאות AAM      
         

חזרה לראש העמוד

נגישות
בחירת מטבע